لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است
سرخط خبرها

آیا بیل گیتس ناجی مردم جهان در بحران ویروس کووید ۱۹ خواهد شد؟

  • کد خبر: ۴۰۱۰۸
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
آیا بیل گیتس ناجی مردم جهان در بحران ویروس کووید ۱۹ خواهد شد؟
بیل گیتس را حالا شاید دیگر نتوان فقط یک چهره تأثیرگذار در دنیای فناوری اطلاعات دانست. ویروس کرونا و اظهارنظر‌های مستمر او درباره این بیماری و احتمالات درمان آن، از او چهره دیگری هم ساخته است، چهره‌ای نگران یا دغدغه مند.
مریم محبی | شهرآرانیوز - بیل گیتس که این روز‌ها تمرکز خود را بر اجرای برنامه جهانی واکسیناسیون معطوف کرده، معتقد است در نهایت یکی از فعالیت‌هایی که در زمینه کشف واکسن کرونا درحال انجام است، موفقیت آمیز خواهد شد. او گفته است که تا پایان سال ۲۰۲۱ تقریبا جنگ با این ویروس به سرانجام می‌رسد و شاید اندکی از واکسیناسیون جهانی نیز در سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند و اگر بین ۳۰ تا ۶۰ درصد جمعیت، واکسنی با بالاترین میزان ایمن سازی دریافت کنند، می‌توان جلو شیوع گسترده کووید ۱۹ را گرفت. ویلیام هنری بیل گیتس که حالا طبق جدیدترین اعلام نشریه فوربز با ثروت بیشتر از ۱۰۴ میلیارد دلار تا پایان آوریل ۲۰۲۰ دومین فرد ثرتمند جهان است، در سال ۲۰۱۵ در همایش‌های جهانی تد، به این واقعه اشاره کرده بود.
 
اینکه حالا دیگر آینده بشر را نه بمب اتم، بلکه ویروس‌ها و دنیا گیری‌ها تهدید می‌کنند، یعنی همان چیزی که امروز دنیا به آن مبتلاست! ویروسی که به ظاهر خودش را هم حسابی غافل گیر کرده است: «زیان‌های اقتصادی و سلامتی این ویروس بسیار فراتر از آن بود که من از ویروس این چنینی انتظار داشتم.» حالا اگر آینده نگری جدید او هم بخواهد مانند پیش بینی گذشته اش درست از آب دربیاید، به احتمال می‌توانیم روی سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به عنوان زمان موعد پایان کابوس کرونا حساب کنیم، اگر نه تمام و کمال، دست کم در یک سطح گسترده.


سودای کنترل دنیا

فعالیت‌های بشردوستانه مردی که معتقد است نباید هیچ فرصتی را در زندگی از دست داد، این انتظار را ایجاد می‌کرد که در راه رسیدن به یک ایمنی جهانی در مقابل کووید ۱۹ هم قدمی بردارد. رفتاری که به نظر نباید چندان هم از جماعت ثروتمند دور از انتظار باشد. جک دورسی، مدیرعامل توئیتر، هم فرد ثروتمند دیگری بود که یک میلیارد دلار از دارایی‌های خود را برای مقابله با کرونا اهدا کرد. ۲۰ سال پیش بود که بنیاد خیریه بیل و ملیندا که یکی از قدرتمندترین بنیاد‌های خیریه در جهان است، در زمینه آموزش بهداشت و فقرزدایی با همراهی وارن بافت، یکی دیگر از غول‌های ثروتمند دنیا، شروع به کار کرد. بنیادی که ۱۲۵ میلیون دلار را با هدف کمک به تسریع روند یافتن درمانی برای کرونا اختصاص داد. این بنیاد پیش از این هم در راه مبارزه با برخی بیماری‌های همه گیر مثل فلج‌اطفال و مالاریا اقدامات درخور توجهی انجام داده بود و حالا در یکی از جدیدترین اقدامات خود قرار است در کابل مرکزی را برای ریشه کن کردن بیماری فلج کودکان بسازد.
 
بد نیست بدانید که این بنیاد فقط در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ مبلغ ۳۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به پروژه‌های سازمان جهانی بهداشت کمک کرده است. البته در این مسیر شایعه‌های عجیب و غریبی هم یقه او را گرفته است، مثل اینکه او می‌خواهد مانند چیز‌هایی که فقط در فیلم‌های هالیوودی مشاهده می‌شود، میکروچیپ‌ها یا ریزتراشه‌هایی را در بدن مردم جاسازی کند تا از این طریق کنترل کامل آن‌ها را به دست بگیرد. اتفاقی که باعث شد عده‌ای در آمریکا علیه او تجمع کنند و شعار دستگیری او را سر بدهند. این صحبت‌ها تا جایی پیش رفت که برخی مدعی شدند بیل گیتس این همه گیری جهانی را از قبل برنامه ریزی کرده است تا بعد، از طریق دسترسی عمومی واکسن کرونا سود کلانی را به جیب بزند. حرفی که احتمالا صحبت‌های ۵ سال پیش او حسابی به آن قوت بخشیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->